Obchodní podmínky

Obchodní podmínky a reklamační řád


1. Úvodní ustanovení
 

1.1. Níže uvedené obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.cockyhk.cz. Obchodní podmínky vymezují a upřesňují práva a povinnosti smluvních stran při uzavření kupní smlouvy (dále jen „smlouva“), jako i práva a povinnosti z vad zboží. Obchodní podmínky také poskytují poučení, které je prodávající dle zákona povinen učinit vůči spotřebiteli.

1.2. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Smlouva se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění (dále jen „NOZ“), a to zejména ustanoveními o kupní smlouvě § 2079 a násl. NOZ. Touto právní úpravou se smlouva řídí bez ohledu na to, zda na straně kupující vystupuje podnikatel nebo spotřebitel.

1.3. V případě, že je kupující spotřebitelem, uplatní se navíc také ustanovení o ochraně spotřebitele dle § 1810 – § 1840 NOZ a zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „ZOS“). V takovém případě jde o tzv. spotřebitelskou smlouvu.

2. Vymezení pojmů

2.1. Spotřebi­telem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.

2.2. Za podnikatele se mimo jiné považuje každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.

2.3. Spotřebi­telská smlouva je smlouva, kterou se spotřebitelem uzavírá podnikatel.


3. Identifikace prodávajícího

Tento internetový obchod provozuje Jan Kotík - SWIFT se sídlem Dělnická 661, 500 04 Hradec Králové, IČ 735 77 855. Další informace a kontakty naleznete na našich stránkách.

4. Označení zboží a popis jeho hlavních činností 
Označení a vlastnosti zboží jsou uvedeny u každého jednotlivého výrobku na našich internetových stránkách www.cockyhk.cz.

5. Cena zboží včetně všech daní a poplatků

5.1. Na internetových stránkách je při každém výrobku uváděna cena výrobku, ke které se přičítají pouze náklady na dopravu zboží (viz níže).
5.2. Ceny jsou zásadně uváděny s DPH. V opačném případě, že jde o cenu bez DPH, je zřetelně uvedeno u každého výrobku.
5.3. Ceny jsou vyhlášeny na dobu neurčitou. Kupující má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstává nabídka nebo cena v platnosti.


6. Způsob platby

Objednané zboží můžete zaplatit těmito způsoby:

6.1. Platba při převzetí zboží (dobírka, osobní odběr)Zvolíte-li v průběhu objednávky platbu při převzetí zboží, uhradíte zásilku pracovníkovi České pošty v hotovosti. V hotovosti také můžete uhradit zásilku v případě osobního odběru na některém z našich výdejních míst.
6.2. Platba převodem na účet
6.2.1. V případě platby převodem je nutné objednávku před expedicí uhradit. Platbu prosím odešlete na jeden z dvou nášich bankovních účtů vedeneých u ČSOB nebo BreBank, variabilním symbolem (VS) platby je číslo objednávky. Před odesláním platby prosím pečlivě zkontrolujte zadané údaje, předejdete tak komplikacím s vyřízením objednávky.6.2.2. Objednané zboží v případě platby převodem expedujeme po připsání platby na náš účet. Pokud chcete expedici urychlit, pošlete prosím na e-mailovou adresu info@cockyhk.cz potvrzení o dokončené platbě a číslo objednávky.
6.3. Online platba Mbank - mPeníze.
Pokud máte účet u mBanky, můžete využít pro platbu čoček a dalšího zboží převodem přes mPeníze. Po dokončení objednávky budete přesměrováni na platební bránu mBank, kde proběhne samotná platba.
6.4. Platba přes platební bránu ThePay (platby kartou, online tlačítky, online převodem)
Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí majetkem prodávajícího, avšak nebezpečí škody na věci přechází převzetím zboží kupujícím.

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Kupující souhlasí s tím, že mu EET účtenka bude zaslána elektronicky (e-mailem) v případě, že kupující použije k zaplacení zboží online brány The Pay.

6.5. Daňový doklad zasíláme zcela automaticky spolu se zbožím, nebo si můžete vyžádat elektronický doklad, který je v souladu se zákony ČR a je plně dostačující pro daňovou evidenci i účetnictví.

7. Způsob plnění

Zboží dodáváme prostřednictvím České pošty umožňující platbu v hotovosti při převzetí zásilky. Možný je také osobní odběr ve výdejních místech.

7.1. Osobní odběr
7.1.1. Máte-li v okolí jedno z výdejních míst, které provozuje společnost Uloženka s.r.o. můžete si objednané zboží vyzvednout osobně. Osobní odběr je stejně rychlý jako expedice Českou poštou – zboží skladem je připraveno k vyzvednutí následující pracovní den.
7.1.2. Zásilka je pro vás na výdejním místě připravena 7 dnů. Na výdejních místech je možné platit pouze v hotovosti.
7.1.3. Vždy vyčkejte na e-mailovou zprávu a SMS od nás, že je objednávka připravena k vyzvednutí.
7.2. Česká pošta
7.2.1. Pošta garantuje dodání zásilky do 24 hodin. Jestliže Vás nezastihl doručovatel České pošty, zůstane zásilka na vaší dodací poště uložena 7 dnů.
7.2.2. Pokud si ji nestihnete vyzvednout, vrací se nám zpět. Zásilku, která se nám vrátí zpět jako nevyzvednutá, vám v případě zájmu znovu vyexpedujeme. Za opětovné zaslání si účtujeme 99 Kč nebo dle dohody.
7.2.3. Po expedici se můžete na náš email info@cockyhk.cz obrátit na číslo podané zásilky, pod kterým dohledáte na stránkách České pošty aktuální stav doručení.

8. Doba dodání

8.1. Zboží, které je skladem, je expedováno v závislosti na způsobu dodání dle níže zobrazené tabulky:
Způsob dodání, Doba objednávky, Den expedice, DoručeníDobírka Česká pošta do 15.00 hod, v den přijetí objednávky, následující den po přijetí objednávkyDobírka Česká pošta po 15.00 hod, následující den po přijetí objednávky, následující den po expediciPlatba předem v den připsání platby na náš účet/přijetí potvrzení o provedení transakce následující den po expediciVýdejní místa do 15.00 hod v den přijetí objednávky(odeslání do výdejního místa), následující den po přijetí objednávky (je připravena k vyzvednutí)Výdejní místa po 15.00 hod následující den po přijetí objednávky následující den po expedici
Pozn.: Výše uvedené doby se vztahují na pracovní dny. Česká pošta nám garantuje doručení následující pracovní den po podání zásilky. Ve výjimečných případech se může zásilka zpozdit.
8.2. Zboží, které není momentálně skladem, dodáváme zpravidla do týdne. Pokud by ve výjimečných případech došlo ke zdržení zásilky, budeme Vás kontaktovat nebo se můžete dotázat na stav objednávky elektronickou formou nebo telefonicky.


9. Náklady na dodání zboží

9.1. Dopravné a balné je u objednávek nad 2500 Kč bez DPH zdarma. V případě poštovného zdarma si vyhrazujeme právo zaslat zboží námi vybraným dopravcem. Dobírečné je zpoplatněno (viz. níže).
9.2. K objednávkám do 2500 Kč platíte náklady na přepravu, což je poštovné a balné, resp. poplatek za osobní odběr v případě externího poskytovatele. K ceně zboží jsou v závislosti na způsobu doručení účtovány tyto částky:
Způsob dodání:
Objednávka do 2.500 Kč při platbě předem: Česká pošta 69 Kč, DPD 89Kč, IN-TIME 89 Kč. V případě dobírečného je navýšení +39 Kč.
Osobní odběr pobočky Uloženka:při platbě předem 59 Kč, objednávka nad 1200 Kč bez DPH je zdarma. V případě dobírečného je navýšení +39 Kč.
Osobní odběr na adrese obchodu: zdarma


9.3. V případě, že dojde k vrácení odeslané zásilky (nepřevzetí zásilky zákazníkem) a zákazník požádá o jeho opětovné zaslání, bude účtován paušální poplatek ve výši 99 Kč nebo dle dohody.

10. Práva z vadného plnění, práva ze záruky a podmínky pro uplatňování těchto práv (Reklamační řád)

A. (ZÁKONNÁ) ODPOVĚDNOST ZA JAKOST PŘI PŘEVZETÍ

10.1. Ustanovení této části A. o zákonné odpovědnosti za jakost při převzetí se uplatní v případě, že kupujícím je spotřebitel. Jde-li o nákup ze strany podnikatele, uplatní se obecná ustanovení o kupní smlouvě dle § 2099 a násl. NOZ (práva z vadného plnění).

10.2. Rozsah odpovědnosti.
V rámci odpovědnosti za jakost při převzetí odpovídáme, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme, že v době, kdy jste zboží převzalimá zboží vlastnosti, které byly ujednány, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které jsme my nebo výrobce popsali nebo které jste očekávali s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy námi prováděné,se zboží hodí k účelu, který pro její použití uvádíme nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti azboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

10.3. Doba k uplatnění vad.
Jako kupující jste oprávněni uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Projeví-li se vada v období od šesti do dvaceti čtyř měsíců od převzetí, je nutno přítomnost vady v době převzetí prokázat.

10.4. Nároky z vad.

10.4.1. Nemá-li věc vlastnosti stanovené výše, můžete jako kupující požadovatdodání nové věci bez vad (tj. výměnu věci), pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, můžete požadovat jen výměnu součásti.není-li to možné, můžete odstoupit od smlouvy (a žádat vrácení peněz). Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, máte právo na bezplatné odstranění vady.vedle práv dle písm. a) a b) (tj. neodstoupíte-li od smlouvy nebo neuplatníte-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci) můžete požadovat přiměřenou slevu. Máte právo na přiměřenou slevu i v případě, že nemůžeme dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že nezjednáme nápravu v přiměřené době nebo že by Vám zjednání nápravy jako spotřebiteli působilo značné obtíže.

10.4.2. V případě opakovaného výskytu opravitelné vady po opravě nebo pro větší počet opravitelných vad, máte právo na:dodání nové věci,nebo výměnu součásti,nebo právo od smlouvy odstoupit.10.5. Podmínky uplatnění vad

10.5.1. Pro uplatnění vad nejsou žádné zvláštní podmínky, kromě podmínek uvedených v této části A, tj. zejména zaslání zboží zpět na naší adresu, popsání vady a volby práva z odpovědnosti za vady.

10.5.2. Jestliže již došlo k vybalení kontaktní čočky z přepravního pouzdra (blisteru), je nutné, aby byla čočka zaslána v pouzdru s roztokem. Pokud nebude tento postup dodržen, je možné, že dojde v průběhu přepravy k poškození v rozsahu, který neumožní řádné posouzení reklamovaného zboží.

10.6. Vady se uplatňují u prodávajícího na adrese

Jan Kotík - SWIFT
Dělnická 661
500 04 Hradec Králové

10.7. Uplatní-li kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu prodávající strana v písemné formě, kdy právo uplatnil, co je obsahem reklamace (popis vady) a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.

10.8. Průběh reklamace

10.8.1. Prodávající rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady.

10.8.2. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.

10.8.3. Podmínkou pro běh těchto lhůt však je, že spotřebitel k vyřízení reklamace poskytl prodávajícímu požadovanou potřebnou součinnost, tedy zejména, že umožnil prodávajícímu přezkoumat reklamovaný výrobek.

10.8.4. O vyřízení reklamace je prodávající spotřebitele vyrozumět a kupující je povinen zboží převzít.

10.8.5. Po vyřízení reklamace prodávající kupujícímu vydá písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

10.8.6. Pro uplatnění vad zboží (reklamaci) můžete použít i tento formulář zde.

 

B. (SMLUVNÍ) ZÁRUKA ZA JAKOST


10.9. Úprava v této části B se použije jak na smlouvy uzavřené se spotřebiteli, tak s podnikateli.

10.10. Prodávající poskytuje smluvní (dobrovolnou) záruku za jakost pouze v případě, že je na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze věc použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. V takovém případě se prodávající zavazuje, že věc bude po danou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

10.11. Ustanovení čl. 10.4 až 10.8.6 uvedeny výše u odpovědnosti za jakost se v takovém případě použijí ve stejném rozsahu.


12. Náklady na prostředky komunikace na dálku

Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku (telefon, internet atd.) pro uskutečnění objednávky se neliší od vaší základní sazby.

13. Poučení spotřebitele o právu na odstoupení od smlouvy

13.1. Do 14 dnů máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu a bez jakékoli sankce.
13.2. Máte právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne následujícího po dni, kdy Vy nebo Vámi určená třetí osoba (jiná než dopravce) převezmete zboží.
13.3. Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musíte o svém odstoupení od této smlouvy informovat prodávajícího, společnost Jan Kotík - SWIFT, IČ: 73577855, Dělnická 661, 500 04 Hradec Králové, a to formou jednostranného právního jednání dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu

Jan Kotík - SWIFT
Dělnická 661
500 04 Hradec Králové

nebo e-mailem na adresu reklamace@cockyhk.cz.

13.4. Pro lepší orientaci uvítáme, jestli v odstoupení uvedete číslo objednávky, resp. variabilní symbol faktury. Tento údaj však není povinný.
13.5. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
13.6. Pokud odstoupíte od této smlouvy, vrátíme Vám bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám došlo Vaše oznámení o odstoupení od smlouvy, všechny platby, které jsme od Vás obdrželi, včetně nákladů na dodání (kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku Vámi zvoleného způsobu dodání, který je jiný než nejlevnější způsob standardního dodání námi nabízený). Pro vrácení plateb použijeme stejný platební prostředek, který jste použili pro provedení počáteční transakce, pokud jste výslovně neurčili jinak. V žádném případě Vám tím nevzniknou další náklady.
13.7. Platbu vrátíme až po obdržení vráceného zboží nebo prokážete-li, že jste zboží odeslali zpět, podle toho, co nastane dříve.
13.8. Místo vrácení platby můžete požadovat dodání jiného zboží dle Vašeho výběru, pokud nás o Vašem rozhodnutí včas informujete, nejlépe již spolu s odstoupením od smlouvy.
13.9. Zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od této smlouvy, zašlete zpět nebo je předejte na adrese
Jan Kotík - SWIFTDělnická 661500 04 Hradec Králové
13.10. Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám odešlete zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
13.11. Přímé náklady spojené s vrácením zboží nesete Vy. Veškeré zboží nabízené na našich stránkách může být ze své podstaty vráceno obvyklou poštovní cestou, proto Vám nevzniknou jiné náklady na navrácení zboží než poštovné.
13.12. Odpovídáte pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně jeho funkčnosti.
13.13. Právo na odstoupení jak uvedeno výše nevzniká u smluv na zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele a zboží, které podléhá rychlé zkáze.

14. Mimosoudní vyřizování stížnosti spotřebitelů

Mimosoudní řešení sporů je možné zejména prostřednictvím (i) dohody (ii) mediace či (iii) rozhodčího řízení a je založeno na dobrovolné účasti obou stran. Máte právo se na nás obrátit s jakoukoli stížností a žádostí o mimosoudní řešení sporu, a to na adresy, resp. emailové adresy uvedeny výše.

15. Orgán dohledu nebo státního dozoru
Se svou stížností se můžete obrátit i na Českou obchodní inspekci (dále jen „ČOI“), která je dozorovým a kontrolním orgánem státní správy na úseku práv spotřebitele. Podnět ČOI můžete podat i prostřednictvím internetových stránek ČOI.

16. Uložení smlouvy a přístup k ní
Uzavřená smlouva je námi archivována za účelem jejího splnění a není přístupná třetím nezúčastněným stranám. Na požádání Vám k ní umožníme přístup. Smlouva je také součástí emailové zprávy, kterou potvrzujeme Vaší objednávku.

17. Jazyk smlouvy
Smlouva je uzavírána v českém jazyce.

18. Technické kroky vedoucí k uzavření smlouvy a opravování chyb objednávky

18.1. Vytvoření objednávky. V tomto kroku vyberete požadované zboží, příp. jeho vlastnosti a počet kusů.
18.2. Kontrola objednávky. Před dokončením objednávky máte vždy možnost objednávku zkontrolovat a případně se vrátit se o krok zpět a změnit, resp. opravit vstupní údaje zadané při realizaci objednávky, zejm. upravit množství objednávaného zboží či přidat další výrobek. Celá objednávka a její cena bude následně automaticky aktualizována.
18.3. Odeslání objednávky. Objednávku odešlete elektronickou formou. Objednávka se považuje za návrh smlouvy.
18.4. Potvrzení o přijetí objednávky. Po obdržení objednávky Vám potvrdíme její doručení. Potvrzení zašleme na emailovou adresu, kterou jste zadali. Doručením potvrzení dochází k uzavření smlouvy. Od tohoto momentu vznikají mezi kupujícím a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny smlouvou a obchodními podmínkami, které jsou nedílnou součástí této smlouvy. Podáním objednávky stvrzujete, že jste se seznámili s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasíte.

19. Stažení obchodních podmínek a smlouvy
Obchodní a reklamační podmínky jsou ke stažení zde. Znění smlouvy je součástí emailové zprávy, kterou potvrzujeme Vaší objednávku.

20. Ochrana osobních údajů

20.1. Vaše osobní údaje (viz níže) uchováváme jako jejich správce v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném znění (dále jen „ZOOÚ“).
20.2. Odesláním objednávky nám dobrovolně poskytujete Vaší osobní údaje, a to jméno, příjmení, telefonní číslo, email a adresa a také fakturační údaje. Zároveň souhlasíte s tím, že Vaše osobní údaje budou použity výlučně pro účely vyřízení objednávky a pro případné uplatnění práv smluvních stran po jejím vyřízení. Údaje budeme uchovávat do odvolání Vašeho souhlasu, jinak po dobu tří let od jejich poskytnutí.
20.3. Osobní údaje nebudou zneužity. Data nejsou sdílena s aplikacemi třetích osob. Nebudou zejména poskytnuty třetím stranám, využity k periodické reklamě a budou chráněny v souladu s předpisy České republiky.
20.4. Požádáte-li o informaci o zpracování svých osobních údajů, jsme Vám povinni tuto informaci bez zbytečného odkladu předat. Obsahem informace je vždy sdělení oúčelu zpracování osobních údajů, osobních údajích, případně kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně veškerých dostupných informací o jejich zdroji, povaze automatizovaného zpracování v souvislosti s jeho využitím pro rozhodování, jestliže jsou na základě tohoto zpracování činěny úkony nebo rozhodnutí, jejichž obsahem je zásah do práva a oprávněných zájmů subjektu údajů,příjemci, případně kategoriích příjemců.Jako správce máme právo za poskytnutí informace požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace.
20.5. Jestli se domníváte, že Vaše osobní údaje zpracováváme v rozporu s ochranou Vašeho soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, můžete nás dle § 21 ZOO Úpožádat o vysvětlení, požadovat, abychom odstranili takto vzniklý stav. Zejména se může jednat o blokování, provedení opravy, doplnění nebo likvidaci osobních údajů.Je-li Vaše žádost shledána oprávněnou, neprodleně odstraníme závadný stav. Pokud Vám vznikla v důsledku zpracování osobních údajů majetková újma, můžete se jí domáhat dle NOZ.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti 1. 3. 2017.

Loading...